Thursday 28 April 2011

disebalik nie... :)

Kehidupan adalah anugerah utama ilahi.. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesarannya buat kita manusia, yg wajib kita syukuri & hargai.. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manfaatkanlah ia untuk kesejahteraan diri kita & umat sejagat.. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggungjawabkan pd kemudian hari.. 


KAULAH PENCURI TULANG RUSUKKU

Pena di jari menari melahirkan kata yg lahir di hati yg kerinduan.. kerinduan?? Persoalannya kpda siapa?? aku x punya pacar untuk dirindui, x punya kekasih utk dicintai, aku sendiri keliru & kelu sendiri.. knpe hingga ke saat nie aku masih blm punya siapa.. hndk kata tiada org mahukan, bohonglah namenye,, krne tawaran utk menjadi kekasih msh terbuka,, " Cis perasan sungguh aku ye... hehehe " tersenyum sendiri.. konon x nk fikir tp benda kejadah nie la yg sentiasa melekat kt dlm kepala otak nie.. Tp aku msh teringt kt yg lalu.. yg sentiasa bermain di fikiran nie.. bila ia akan jd milik aku smula.. hanya kerinduaan kpda kekasih org n mengharap ia kan kembali smua.. walhal x tau ble.. umpama menunggu buah yg x gugur.. :( 



LAGI KIsah.. WAT AKU TERTNYE2!!...

aku x mengerti sikap manusia nie.. PELIK2.. x tau knpe.. 
Yg pelik : knpe kwn2 pyh nk memahami kita nie.. knpe menceritakan smua nye berlaku kt aku.. aku tau aku tmn ko tp ape dpt aku buat.. aku x mngerti.. walhal smua mslh 2 kn dpt diselesaikan dr diri kte sndri je.. knpe nk bebankn org lain.. org cme mmpu dgr sje, sndri yg ikhtiar.. ko crite 2 smua kt aku , hbs aku nye mslh spe nk tlong.. stiap mnusia ad mslh yg dihadapi.. aku ngan mslh aku.. korg ngan mslh korg.. kita cme dpt crite je.. **mslh aku: aku rindukan si dia.. aku x dpt lpekn dia.. walaupun dia dh ad tmn skrg aku ttp menyayanginye.. aku x tau smpai ble aku kn menyayanginye.. aku x tau dia akn kmbli kpda aku atau x.. aku x dpt lpekn dia.. kalu dia pun menyayangi aku knpe dia wat aku begini.. aku x mengerti.. adakh dia cme nk permainkan aku.. btl ke dia menyayangi aku.. ??? terlalu byk persoalan yg aku x dpt slesaikn.. aku ksihan kn kwn2 aku.. aku hnye mampu mendgr dan redakn kesedihan yg ko alami.. cme itu..  maafkn aku.. stiap manusia ad melakukn kesilapan.. dan stiap manusia ad mslh.. kte kne tbh hdpi smua nie.. smua nie dugaan dr ALLAH.. IaNYA nk menguji stiap umat manusia.. tp stiap persoalan n maslh dpt diselesaikan jika kita tabah.. *(maaf kalu korg bce nie ad yg terasa, nie x da kaitan ngan cpe2 pun.. hnye luahan yg terkluar sepintas lalu dlm fikiran aku nie.. jgn amik hati nye.. cme nk berske2 je..) :)









No comments:

Post a Comment